7.8. Calitate si garantii 
7.8.1. Fiecare produs comercializat beneficiaza de termenul de garantie in conformitate cu legislatia romana in vigoare si in conditiile mentionate de aceasta, garantie de conformitate conform prevederilor Legii 449/2003. In conformitate cu art. 11 din Legea 449/2003 fiecare MEMBRU sau CLIENT poate solicita, in cazul lipsei conformitatii, repararea, inlocuirea produsului sau returnarea contravalorii acestuia conform articolelor prezentului DOCUMENT. 
Avand in vedere natura produselor de cadouri personalizate, P&L PRINTING TECHNOLOGY nu poate acorda garantie pentru folosirea acestora de catre clienti mai mult decat cea mentionata de lege. 
Anumite produse pot beneficia de o garantie contractuala si acest lucru va fi mentionat daca este cazul in capitolul cu detaliile produsului la momentul vanzarii sale exclusive pe SITE. Detalii clare legate de aceste garantii sunt date de catre fisele produselor si componentelor acestora mentionate de catre producatori si furnizori si nici un CLIENT nu poate solicita o garantie extinsa, mai mult decat cea existenta. Acest lucru inseamna ca garantia produselor oferita de catre P&L PRINTING TECHNOLOGY este cea oferita de catre furnizorii P&L PRINTING TECHNOLOGY, care este de 30 de zile de la data livrarii, in cazul in care nu este mentionat alt termen de garantie in pagina de descriere a produsului. 
La solicitarea garantiei este necesara trimiterea de catre CLIENT a produselor cu defectiuni impreuna cu accesoriile si documentele insotitoare aferente. In cazul in care produsele ajung neinsotite de acestea, produsele pot fi returnate expeditorului fara a i se solutiona garantia. Nu fac obiectul garantiei produsele care prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, ciobiri, taieri, produsele utilizate in conditii neadecvate (expunerea in mediu parfumat sau in alte conditii improprii, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta), expunerea la lichide sau alte substante, contactul cu substante chimice. 
  
7.8.2. P&L PRINTING TECHNOLOGY nu garanteaza disponibilitatea pe stoc a nici unui produs/serviciu disponibil spre achizitionare pe SITE. In cazul in care P&L PRINTING TECHNOLOGY nu poate executa contractul din cauza ca produsul nu este disponibil, va informa CLIENTUL despre acest lucru, la data la care P&L PRINTING TECHNOLOGY ia la cunostinta despre acest caz. In eventualitatea in care produsul a fost deja platit de catre Client, sumele varsate ca plata vor fi rambursate de catre P&L PRINTING TECHNOLOGY in termen de maximum 30 zile de la lansarea comenzii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel. 

7.8.3. In eventualitatea depasirii termenului de livrare pentru produsele aflate in stoc indicat la art. 7.7.2, P&L PRINTING TECHNOLOGY va informa CLIENTUL prin e-mail si/sau telefon si va agrea cu acesta prelungirea termenului de livrare cu o perioada ce nu va depasi termenul de livrare prevazut initial. In cazul in care, in cadrul noii perioade agreate de comun acord, produsul va fi indisponibil pentru livrare, CLIENTUL poate solicita in scris rezilierea contractului la distanta si anularea comenzii. CLIENTUL are la dispozitie un termen de 3 zile lucratoare de la data emiterii notificarii de informare pentru a-si exprima optiunea privind produsul comandat. Lipsa primirii de catre P&L PRINTING TECHNOLOGY a unui raspuns din partea CLIENTULUI sau imposibilitatea contactarii CLIENTULUI la datele de contact indicate in termenul precizat se va considera ca accept tacit al acestuia pentru prelungirea perioadei de livrare. In toate cazurile in care Clientul isi exprima optiunea in scris pentru rezilierea contractului si anulare a comenzii, daca produsul a fost deja platit de acesta, P&L PRINTING TECHNOLOGY va inapoia sumele platite conform art. 7.7.3. 
  
7.9. Returnarea produselor 
In cazul in care coletul adus de catre curier nu este in stare buna si prezinta elemente clare de deteriorare severa a integritatii pachetului si a continutului (pachetul este desfacut, rupt, intepat, continutul distrus, etc), se pot face mentiuni cu privire la eventualele probleme in momentul livrarii pe documentul de livrare al curierului (numit AWB) sau se intocmeste un proces verbal de constatare, se fac fotografii si se refuza primirea si plata coletului. 
Nu sunt insa considerate probleme deteriorarile minore, normale, care sunt datorate manevrarii si manipularii pachetelor si care nu afecteaza continutul acestora (de exemplu: prafuirea/ murdarirea exteriorului pachetelor, indoirea usoara a colturilor, etc). 
Orice reclamatie ulterioara livrarii de catre curier, cu privire la aceste aspecte, sunt nule. 
7.9.1. CLIENTUL P&L PRINTING TECHNOLOGY poate returna produsele achizitionate prin intermediul unui CONTRACT la distanta, in urmatoarele situatii: 
7.9.1.1. Coletele prezinta deteriorari severe sau produsele prezinta defecte de fabricatie. 
Coletele ce nu corespund din punct de vedere estetic (care prezinta deteriorari evidente) vor fi refuzate.  Pentru a se evita neintelegerile, coletul va fi fotografiat si se va intocmi impreuna cu reprezentantul firmei de curierat un proces verbal in care se va specifica starea coletului. 
7.9.1.2. Produsele au fost livrate sau facturate gresit 
7.9.1.3. Produsele au specificatii eronate pe site fata de realitate 
7.9.1.4.”Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor” conf. O.G. 130/2000 si modificarile din OUG 34/ 2014, pentru persoanele fizice ce achizitioneaza produse de pe site-uri, folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 34/2014 art. 16 Returnarea produselor trebuie sa se faca pe cat este posibil in ambalajul original, dar cu toate accesoriile si documentele si fara sa prezinte nici o urma de deteriorare sau uzura, trebuie sa fie noi, fara sa fi fost purtate sau folosite de nici un fel (spalate, impregnate cu parfum sau odorizante de camera, etc), trebuie sa fie complete (impreuna cu toate accesoriile si etichetele sale). Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare de nevandabilitate duce la refuzarea returului. 
7.9.2. CLIENTUL este obligat sa notifice P&L PRINTING TECHNOLOGY intentia sa de a returna produsele achizitionate, prin orice mijloc de comunicare scrisa (e-mail/fax/etc) in termen de maxim 14 zile lucratoare de la primirea produselor si/sau serviciilor si comunicarea acestui fapt catre P&L PRINTING TECHNOLOGY. 
In eventualitatea in care produsul achizitionat prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs nou, cu conditia notificarii in scris a P&L PRINTING TECHNOLOGY in termen de 14 zile de la receptionarea produsului. Daca inlocuirea nu este posibila, se va returna contravaloarea lui sau se poate achizitiona un alt produs. 
7.9.3. CLIENTULUI care a notificat P&L PRINTING TECHNOLOGY conform art 7.9.2, ii revine responsabilitatea de a se asigura ca produsele la care a facut referire vor fi returnate la P&L PRINTING TECHNOLOGY in maxim 14 zile lucratoare de la data receptionarii produselor, bineinteles cu expedierea notificarii (cu confirmare de primire din partea P&L PRINTING TECHNOLOGY si trimitere prin curier/ posta (costul cel mai convenabil), in caz contrar P&L PRINTING TECHNOLOGY considerand cererea nefondata/invalida si poate refuza returul. 
Produsele se vor trimite cu toate documentele primite care l-au insotit si cu formularul de retur. Utilizarea serviciilor de curierat permit urmarirea coletului, dar P&L PRINTING TECHNOLOGY nu este responsabila pentru coletele pierdute pe drumul de retur al produselor. 
7.9.4. CLIENTUL P&L PRINTING TECHNOLOGY nu poate returna produsele achizitionate prin intermediul unui CONTRACT si/sau nu poate pretinde oricare alte daune-interese/despagubiri, in urmatoarele situatii: 
• 7.9.4.1. Inlocuirea produsului achizitionat cu un alt produs cu alte specificatii sau de un tip diferit, exceptie facand situatia prevazuta la art. 7.9.1.3. 
• 7.9.4.2. Cererea de returnare cauzata de oricare situatie prevazuta la 7.9.1 are data de expediere a notificarii intentiei de returnare care depaseste perioada de 14 zile lucratoare prevazute conform art 7.9.2, din ziua lucratoare urmatoare datei contractului onorat. 
• 7.9.4.3. In cazul returnarii produsului cu una dintre cauzele declarate in art. 7.9.1, produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original, cu toate etichetele intacte si documentele care l-au insotit). 
• 7.9.4.4. Conf.O.G. 34/2014 art. 16 P&L PRINTING TECHNOLOGY isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea produselor care:
    –    prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid, cum ar fi produsele extrem de fragile sau casabile (daca este cazul).
    –    produsele sunt confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
7.9.5. In cazul rambursarii contravalorii produsului, aceasta se va face in cel mult 14 zile de la confirmarea returului de catre P&L PRINTING TECHNOLOGY. Returnarea se face numai in conturi indicate de Client. Nu se fac returnari in numerar sau ramburs. 
7.9.6. In cazul inlocuirii produsului cu unul identic, conform 7.9.1.1, inlocuirea se va face in conditiile si limitele unei comenzi normale. 
7.9.7. In cazul in care CLIENTUL care a returnat un produs in conformitate cu prevederile art 7.9.1.1, iar P&L PRINTING TECHNOLOGY nu dispune de un produs identic pentru inlocuire, acesta va oferi CLIENTULUI contravaloarea produsului in conformitate cu 7.9.5. 
7.9.8. Contravaloarea serviciilor suplimentare, incluzand, dar nelimitandu-se la transportul produselor, achitata de catre CLIENT, nu se ramburseaza.